Cabrières-d'Avignon

Circuit pédestre - Cabrières et son terroir

Favorite

De toeristische prestatie in Cabrières-d'Avignon :

U moet de tijd nemen en zo nu en dan weten te stoppen om het rijke historische erfgoed te bekijken en het gevarieerde agrarische landschap dat het resultaat is van eeuwenlange arbeid en nog altijd zorgvuldig wordt bebouwd. Afstand: 6 km - Hoogteverschil: 190 m - Duur: 2 uur - Bewegwijzering: geel - wit/rood – geel/rood en gedeeltelijk nog niet bewegwijzerd - Vertrekpunt: Gemeentehuis van Cabrières d'Avignon
Het vervolg lezen
Vanaf de parkeerplaat van het gemeentehuisNaar het dorpscentrum lopen en dan naar de Pestmuur (bewegwijzering voor voetgangers). De Grand-Rue inlopen naar boven, voor de kerk langs en bij de fontein links de Rue du Château inslaan (voor het kasteel ziet u een gedenksteen ter nagedachtenis aan de moord op de Waldenzen in april 1545).Verder lopen via de Chemin de la Pourtalette en de Chemin de la Muscadelle tussen bebouwde terrassen door (zicht op de Petit Luberon). De weg verandert in een steil pad met veel stenen. Boven, op de kruising (kruisvoetstuk), rechtdoor blijven lopen naar de Pestmuur.Rechtsaf slaan (noorden) en de Muur volgen die over 1,2 km is gerestaureerd, tot aan het kruispunt van boswegen (DFCI watertank: ter beveiliging tegen bosbrand).Rechts (zuidoost) het pad nemen dat naar beneden voert naar het dal van de Calavon (weids uitzicht van de Luberon tot aan de Alpilles en op de wijngaarden van het dal). Het pad volgen dat naar het zuiden afbuigt, over 500 m, tot aan een kruising.Het smalle pad links nemen. Dit loopt door een kreupelbos van groene eiken en jeneverstruiken (het zogenaamde Chemin des Pileuses). Een muurtje volgen en dan tussen olijfbomen links en amandelbomen, wijngaarden en kersenbomen rechts doorlopen. Op de kruising van Colimbou aan de overkant doorlopen. Op de splitsing dezelfde richting aanhouden temidden van terrasgewijs aangelegde, goed onderhouden olijfboomgaarden en naar La Plantade doorlopen.Rechts het asfaltpad afdalen dat door een woonwijk voert en uitkomt op de Route des Cèdres.Rechtsaf naar het dorp lopen (aan de ingang een kruispunt met een kruis en aan de overkant de opening van de watertunnel die de fonteinen en wasplaatsen van water voorziet). Doorlopen via de Rue Haute tot aan het plein (wasplaats en kruis). Rechtsaf gaan tot op een pleintje (overdekte put) en dan rechtdoor tot aan de Rue du Château.Via de heenweg weer naar de parkeerplaats teruglopen.Les Monts de Vaucluse à pied – Uitg. FFRP 12,50 euro