Fontaine-de-Vaucluse

Mountainbikecircuit - Fontaine de Vaucluse

Favorite

De toeristische prestatie in Fontaine-de-Vaucluse :

Een ideaal route voor wie graag transpireert bij het klimmen om vervolgens in alle vaart af te dalen. De moeilijkheid schuilt vooral in het hoogteverschil en de steilte van sommige hellingen. Sommige gedeeltes op het eind van de route zijn vol stenen. Deze tocht is afgeraden bij erge warmte en om de route te waarderen is een goed lichamelijke conditie vereist.
Het vervolg lezen
Route: (188 m) Volg vanuit het centrum van Fontaine-de-Vaucluse de toeristische route naar Gordes. Fiets het dorp uit en volg de pijlen van de GR91. (1 : 160 - 1,7 km) Verlaat de weg om links de GR6-GR97 te volgen. Dit pad loopt omhoog (het zal niet eenvoudig zijn alles op de fiets te doen, waarschijnlijk zult u enkele keren moeten afstappen). Dit pad brengt u naar de bosweg van ‘la Pourrarque’. (2: 315 m – 3,1 km) Volg de weg die afdraait naar links tot het eind (stevige kuitspieren vereist!). Rijd bij het eerste kruispunt rechtdoor. Na een korte afdaling komt u bij de bosweg ‘Trois luisants’; volg deze weg naar links. (3: 634 m – 9,2 km) Blijf deze hobbelige bosweg volgen tot een punt met een uitkijkpost en een paar beschadigde borden. Blijf deze weg naar beneden volgen en sla niet de GR in. Sla het eerste bewegwijzerde pad naar links in. (4: 603 m – 11 km) Blijf afdalen tot de kruising; hier slaat u af naar links. Het pad wordt smaller. U zult enige behendigheid nodig hebben om te rijden over de stenen en de oneffenheden. U komt aan bij een onverharde weg. (5 : 415 m – 12,4 km) Bij de haarspeldbocht gaat u de bosweg ‘les fayardes’ in en deze verlaat u voor de weg die rechts naar beneden gaat (watertank) om 150m omhoog te klimmen tot aan een splitsing. (6 : 406 m – 12,55 km) Rechts afdalen. De weg wordt smaller en steiler. Vlak voordat het pad weer omhoog loopt, klimt u nog 50 m tot de paal Marculy (344 m) en neemt u de weg naar rechts die om de Mas de la Mondote loopt. Laat de villa rechts liggen en daal af door rechtdoor te gaan. (7 : 314m – 13,5 km) Neem het pad naar links bij de ‘petit Borie’ en daal af tot de paal ‘Les Lauses’. Sla hier rechtsaf richting Fontaine-de-Vaucluse. (8 : 255m– 14,7 km) Steek een smalle weg over en neem de weg aan de overkant die omhoog loopt en een pad wordt met stenen en hobbels. Klim eenmaal beneden de andere helling op aan de overkant. Dit omhooglopende pad vergt heel wat techniek en inspanning door de stenen, hobbels, kuilen en boomwortels. Eenmaal aangekomen bij de bosweg slaat u af naar links. (9 : 314m– 16,1 km) Sla af naar rechts richting Fontaine-de-Vaucluse bij de paal ‘Les Soleillants’. Klim zo’n 100 m en sla rechts een onverharde weg in die met een groene kabel is afgesloten en verderop een pad wordt. Bij de volgende kruising slaat u rechtsaf en volgt u de gele pijlen tot Fontaine-de-Vaucluse.