Monieux

Wandelcircuit - La Conque Verte

Favorite

De toeristische prestatie in Monieux :

Een contrastrijke route met vergezichten, een afdaling naar afgelegen dalen en de ontdekking van een boerderijgehucht dat uit een ander wereld lijkt te komen. Afstand: 11,5 km - Hoogteverschil: 335 m - Duur: 3 uur - Bewegwijzering: wit/rood - geel - wit/rood - Vertrekpunt: boerderij St-Hubert in Monieux
Het vervolg lezen
Vanaf de boerderij Saint-Hubert.
De weg ten zuiden over 100 m volgen. Bij de bocht rechtsaf gaan en rechtdoor omhoog lopen bij de Pas du Viguier (begin van de Pestmuur).
Vervolgens rechts naar beneden lopen een dicht bos in (als u bos weer uit loopt: mooi uitzicht op de Ventoux, de Dentelles de Montmirail en de vlakte van het Comtat). Blijven afdalen, over het zo hier en daar rotsachtige pad. Het breedste pad blijven volgen. Onderaan de helling rechts afslaan tot aan de D 5. Deze oversteken en 70 m verder rechtsaf gaan en het hoofdpad blijven volgen dat met haarspeldbochten afdaalt naar het dal.
Op het kruispunt tussen de Combe de Vautorte links en de Vallat de la Conque-Verte, achterin het dal van la Conque Verte tussen de dicht begroeide hellingen omhoog lopen. Het pad wordt steiler (rechts een steunmuur). Op het brede pad blijven dat eerst een bocht naar links beschrijft, dan naar rechts en vervolgens tegen de helling omhoog oploopt.
Op de T-kruising (bord ‘bescherming biotoop van de Gorges de la Nesque’) het pad rechts nemen. Dit buigt links af, loopt langs een muur van gestapelde stenen, het dal door, verandert van richting en loopt dan omhoog naar het gehucht les Barbéris.

U wordt verzocht rekening te houden met het vee en geen lawaai te maken.

Rechts de bosweg nemen die naar het gehucht voert. Deze stijgt eerst enigszins en is vervolgens vrijwel vlak (tegenover de gedenksteen steekt de boerderij Saint-Hubert af tegen het bos). De bosweg loopt naar het zuiden en bereikt een splitsing.
Rechtdoor lopen. Op de ophoging waar een houten kruis staat het bospad verlaten (dit loopt door naar rechts) en iets verder links het smalle pad naar het zuiden nemen, eerst geleidelijk omhoog en dan naar beneden naar de bosweg en de parkeerplaats.