Uchaux

Mountainbikecircuit Le Paty - Uchaux

Favorite

De toeristische prestatie in Uchaux :

'Le Paty' is een uitnodiging om de Ventoux te bewonderen vanaf de top. Kinderen zullen deze tocht leuk vinden, omdat deze door een riviertje voert en er onderweg picknickplaatsen zijn.
Het vervolg lezen
Routebeschrijving: vanaf de begraafplaats neemt u de weg richting La Galle en slaat u onmiddelijk na het bord voor de ingang van de stad rechtsaf richting de kerk. Vervolgens slaat u linksaf en fietst u langs een tennisbaan tot een pad dat is afgesloten met een kabel. Sla hier rechtsaf en volg het pad dat door een wed (een riviertje) loopt dat vaak droog staat. U komt uit bij een geasfalteerde weg. Sla bij de eerstvolgende kruising rechtsaf en ongeveer 600m verder ziet u ter hoogte van een stenen pilaar een pad dat het bos ingaat. Roodgele bewegwijzering (GRP). (1 : 73m - 2km) Neem deze weg die bij een wed uitkomt. Steek het wed over een sla af naar links. Volg dit pad en u passeert een picknickplaats en komt uit bij een kruispunt. Volg de markering en klim naar het hoogste punt op een heuvelrug. (2 : 160m - 6km) Volg de weg tot een een geasfalteerde weg ziet waar u rechtsaf slaat. Volg deze weg tot aan het kruispunt met de D74. Sla hier rechtsaf en vrijwel meteen weer linksaf (onopvallend bordje met een niet erg duidelijke geelrode bewegwijzering) om een klein weggetje te nemen; (3 : 97m - 10km) Vervolg deze weg door steeds maar rechtdoor te blijven fietsen. Als u de D11 bereikt, sla dan rechtsaf om bij het vertrekpunt uit te komen.

Route uitgestippeld door CG84 en Vtopo - uit Vtopo Vaucluse http://vtopo.fr/vtt-vaucluse.html