Mountainbikeroute - Tour des Dentelles LAFARE

la Provence à vélo

Tijdens deze route, zonder noemenswaardige moeilijkheden, kunt u de Dentelles in al zijn aspecten bewonderen. Vanuit de beroemde wijngaarden heeft u een mooi zicht op de noord- en zuidzijde van de bergwanden. Aanbevolen stopplaatsen zijn de Tour Sarrasine, de kapel St-Christophe en de watervallen van Lafare.

ROUTE:
(157 m) Sla vanuit het centrum van het dorpje Lafare het weggetje richting "chapelle st Christophe" in en rijd lans een parkeerplaats bij de watervallen van Lafare.
Deze weg loopt vrij abrupt omhoog en loopt voor de rots van St Christophe en het kapelletje langs. Blijf deze weg volgen.
De weg gaat over in een onverharde weg en loopt langs een wijnbouwbedrijf. Na een flinke steile helling bereikt u de Col du Cayron. (1 : 396 m - 4,5 km)

Vanuit de Col du Cayron rijdt u richting Col d'Alsau. Vervolgens begint de daling en u passeert de Tour Sarrasine en via een vrij scherpe bocht naar beneden komt u op een geasfalteerde weg.

Neem even verder een onverharde weg naar links (houten bord). (2 : 286 m - 9,3 km) Eenmaal aangekomen bij een wijngaard, slaat u af naar rechts zodra u de eerste weg tussen twee wijngaarden ziet.

U komt uit op een smalle weg die naar links buigt. De weg wordt onverhard, maar even voor de parkeerplaats die toegang biedt tot de ''Clapis" is deze weer verhard. Blijf deze weg volgen. Daal af tot de D90 en sla links in om naar het dorpje Lafare te klimmen.