Goult

profil altimétrique

Favorite

De toeristische prestatie in Goult :

Tegenover de bar "Le Goultois", gaat u linksaf via de Rue de la République en vervolgens slaat u rechtsaf op Place Alphonse-Bernard. Neem de tweede straat links (Rue du Jeu-de-Paume). Vlak voordat u het Aire des Astronomes bereikt, slaat u rechtsaf. 1- Op het kruispunt "Goult" neemt u het pad (PR) dat begint langs de twee cipressen, richting "Trabari". Steek een pad over en ga verder naar links, langs een grote muur (PR). Neem vervolgens nog een pad en ga rechtdoor naar beneden. Op het kruispunt gaat u nog steeds rechtdoor (PR). Vervolgens komt u op een verhard pad en neemt u deze naar de D60. 2- Op het kruispunt "Trabari" steekt u de weg over (wees voorzichtig!) en gaat u rechtdoor. Steek rivier de Imergue over. Beklim een zeer steil pad. U komt uit op een ander pad en blijft het pad hierboven beklimmen (PR). Na 200 m steekt u een pad over en vervolgt u het pad met droge stenen muren. 3- Op het kruispunt "La Grande Garrigue Sud" slaat u linksaf (PR). Ga langs de imposante ruïne van Castellas en ga rechtdoor tot aan het kruispunt. 4- Neem het pad aan de linkerkant en ga gedurende 350 m rechtdoor (PR). Op het kruispunt van verschillende paden gaat u rechtdoor, daalt u voorzichtig af en steekt een klif met een kleine houten loopbrug over. 5- Sla op het eerste kruispunt van het pad linksaf om de Chapelle Saint-Michel de la Baume te bereiken. Ga dan terug naar dezelfde kruising. Sla daar linksaf op het rotsachtige pad (PR). Ga naar de onderkant van de helling, ga iets naar links en vervolgens naar rechts om de oevers van de Immergue (PR) te bereiken. Steek de rivier over en ga omhoog naar de D60. 6- Sla rechtsaf en steek een paar meter verder de weg over (wees voorzichtig!). Beklim het pad dat de helling kruist (PR). Ga gedurende 500 m rechtdoor op de Chemin des Soeurs en kom op de Chemin de la Roche-Redonne. 7- Sla op het kruispunt "Jeruzalem" linksaf en loop 30 meter door. Ga daarna door een doorgang door de muur naar de omheining van de molen. U komt aan bij de molen. Voor het de Aire des Astronomes slaat u rechtsaf. Vertaal de Rue du Jeu de Paume en keer via dezelfde weg terug naar de parkeerplaats.
VOIR PLUS
Minder tonen

Ga naar de route

openbaar vervoer

Met de TER-trein naar Avignon.
Met de bus, netwerk Zou
Lijn 15 Avignon - Apt.

Vanaar Isle sur la Sorgue TER-trein
Lijn 1 Apt - Isle sur la Sorgue.

>> Meer informatie

aanbevolen parkeerplaats

Parking Place de la Libération, voor de kerk van Goult

toegangsweg

Vanuit Avignon, Apt of Pertuis,door de D900 naar Goult

Onthoud

• Na punt 2 en punt 5: voorde! Als de rivier overstroomd is na een regenperiode, keer dan om.

• Na punt 4, een steile afdaling met een doorgang op een houten loopbrug.

• Bij de punten 2 en 6: wees voorzichtig bij het oversteken van de weg (D60).

Wilt u een probleem op deze route melden? (bewegwijzering, onderhoud, gevaar…), laat het ons weten via Suricate: sentinelles.sportsdenature.fr
Toegangsbeperkingen voor de massieven
Respecteer de voorschriften voor het behoud van beschermde natuurgebieden - lees meer over toegangsbeperkingen voor de massieven tijdens periodes met een verhoogd brandrisico, van 15 juni tot 15 september.
Raadpleeg voor een, uitje de site