Cabrières-d'Avignon

Pygal500500100010000020002000400040006000600080008000Distance (m)Altitude (m)

Favorite

De toeristische prestatie in Cabrières-d'Avignon :

Neem bij het verlaten van de parkeerplaats links de rue de la république. Loop voorbij de apotheek en ga naar rechts.1- Ga bij het postkantoor in de richting van de fontein en ga dan iets naar rechts de rue Montante in. Ga rechtdoor in de rue du Maquis du Chat (PR). Ga bij de Y-splitsing naar rechts omhoog, langs de ingang van het openluchttheater van Pieï en beklim de Chemin des Groubelles (PR).2- Ga bij het kruispunt "La tête du Soldat" ongeveer dertig meter stroomafwaarts over de weg D100 (wees voorzichtig!), ga dan naar rechts, ga door het hek het brede bospad op (PR). Volg twee haarspeldbochten en blijf het pad volgen. 3- Sla bij het kruispunt "Le Soldat" linksaf in de richting van "Les Esperacons" en loop rustig omhoog over het pad (PR) dat zich door het bos van eiken en ceders slingert (volg niet de sporen onderweg die links naar beneden gaan). Verderop aan de linkerkant is een mooi uitkijkpunt met uitzicht op de vallei (wees voorzichtig!), keer dan terug en volg aan de linkerkant het pad langs de rand van het plateau. Ga bij het kruispunt "Les Esperacons" naar links en daal het steile keienpad af. 4- Ga bij het kruispunt "Le vallon des Esperacons", op de bodem van de vallei, naar rechts en ga omhoog langs het keienpad onderaan de dalweg. Nadat u een paar bochten hebt genomen, komt u bij een flessenhals. Loop langs een grote cairn (een steenmannetje dat als referentiepunt dient) en ga rechtdoor. U komt dan beneden bij het bospad van La Pourraque. 5- Aan het kruispunt "La Citerne" steekt u het pad over en op het kruispunt "La Peithe Est" slaat u rechtsaf. Neem het pad langs de Mur de la Peste en daal af naar het zuiden (GR-GRP).6- Ga bij het kruispunt "Le Mur de la Peste" naar rechts (GR-GRP) en ga het pad in het kreupelhout omhoog. Een beetje verder op de heuvel gaat u linksaf en komt u uit op een open plaats aan de rand van de weg. Ga aan de achterkant van de parkeerplaats linksaf, steek de weg D100 over (wees voorzichtig!) en volg het pad ertegenover. Ga bij het eerste kruispunt naar links en volg het pad door de garrigue (GR-GRP). Ga bij het volgende kruispunt naar rechts.7- Kies bij het kruispunt "Chante Perdrix" het rechterpad en neem het pad vlak daarna naar links, onder de landbouwweg (GRP). Loop langs de velden en keer terug naar de bredere landbouwweg. Loop 350 m rechtdoor (GRP) en sla dan tweemaal rechtsaf. Na een gedeelte met meer rotsen komt u bij een kruispunt, waar u rechtdoor moet gaan (GRP).8- Bij het kruispunt "La Falaise" rechtdoor gaan in de richting van "Lagnes - Les Esperelles" (GRP). Sla bij de volgende splitsing, 50 m verder, linksaf. Ga bij het eerste kruispunt rechtdoor. Sla bij het volgende grote kruispunt rechtsaf en loop rond het bassin (dat u rechts laat liggen) (GRP). Ga vervolgens rechtdoor en daal de weg in het kreupelhout af. U komt bij de verharde weg van "Boui vici", waar u rechtdoor gaat. Op het kruispunt "Les Esperelles" gaat u rechtsaf de rue de la république in tot aan het gemeentehuis, het beginpunt van de route. Route van het toeristische wandelnetwerk van het departement Vaucluse (PDIPR 84).
VOIR PLUS
Minder tonen

Onthoud

Wilt u een probleem op deze route melden? (bewegwijzering, onderhoud, gevaar…), laat het ons weten via Suricate: sentinelles.sportsdenature.fr
Toegangsbeperkingen voor de massieven
Respecteer de voorschriften voor het behoud van beschermde natuurgebieden - lees meer over toegangsbeperkingen voor de massieven tijdens periodes met een verhoogd brandrisico, van 15 juni tot 15 september.
Raadpleeg voor een, uitje de site