Mountainbikecircuit - Bergpaden rond de rivier de Aiguebrun BUOUX

la Provence à vélo

Dit korte, aangename circuit is goed geschikt voor een tocht met het gezin: mooi landschap en mooie plekjes. U komt langs de Chapelle Sainte-Marie en het kasteel van Buoux. Vervolgens bereikt u zonder al te veel inspanning de top van de beroemde rotswanden van Buoux vanwaar u een prachtig uitzicht heeft.

ROUTE: (470m) Vanaf het gele bord ‘Buoux’ (tegenover een fontein) neemt u het weggetje dat gelijk loopt met de GR9 en dat omhoog loopt richting Bonnieux. Vanaf de kapel blijft u de GR volgen richting Apt. Neem iets verderop de weg naar links die naar beneden loopt. Deze komt uit op een smalle weg ter hoogte van de boerderij du Jas. Sla linksaf en volg deze weg gedurende 500m naar beneden. (1 : 426m – 2,1km) Steek de brug over en rijd door tot een kruispunt (geel bord ‘Château de Buoux’). Sla af naar links, richting Buoux. Aan de voet van het kasteel (dat helaas niet te bezichtigen is), slaat u af naar rechts (bord ‘Sentier de randonnée balisé’). Bij het gele bord ‘Bosquet’ rijdt u rechtdoor richting ‘Les Escoufines’. Deze vrijwel vlakke weg biedt uitzicht op de Gorges de l’Aiguebrun en komt uit bij de ingang van le Buoux op de D113. Blijf rechtdoor rijden tot het bord ‘Les Escoufines’. (2 : 466m – 5,6km) Blijf de gele en rode bewegwijzering volgen en sla af naar rechts om af te dalen richting Sivergues. Nadat u de D113 bent overgestoken, klimt u naar de Bastide de Deyme. Sla de smalle weg in en volg deze tot het gele bord ‘Les Ramades’. (3: 520 m – 7,2 km ) Op deze plek kunt u een pad aan de rechterkant nemen (richting Sivergues) tot bovenaan de rotswand om even te genieten van het schitterende uitzicht op de rotsen van Buoux te genieten. Neem hetzelfde pad terug. Sla rechtsaf en volg de GR9 tot ‘Chante Duc’. Sla hierna af naar links richting Buoux. Daal via een smalle weg af tot u de D113 bereikt. Ga linksaf het dorp in.
Let op: bij de boerderij du Jas kunt u een kudde tegenkomen. Rijd langzaam om de beesten geen angst aan te jagen.