Mountainbikecircuit - Les Balcons de l‘Aiguebrun BUOUX

la Provence à vélo

Dit korte, aangename circuit is goed geschikt voor een tocht met het gezin: mooi landschap en mooie plekjes U komt langs de Chapelle Sainte-Marie en het kasteel van Buoux. Vervolgens bereikt u zonder veel inspanning de top van de beroemde rotswanden van Buoux vanwaar u een prachtig uitzicht heeft.

ROUTE: (470m) Vanaf het gele bord 'Buoux’ (tegenover een fontein), het weggetje dat gelijk loopt met de GR9 en dat omhoog loopt richting Bonnieux. vanaf de kapel de GR blijven volgen richting Apt. iets verderop de weg nemen die links naar beneden loopt. Deze komt uit op een smalle weg ter hoogte van de boerderij du Jas. Links afslaan en deze weg 500 m lang naar beneden volgen. (1.: 426 m – 2,1 km ) De brug oversteken en doorrijden tot een kruispunt (geel bord ‘Château de Buoux‘). De weg links nemen, richting Buoux. Aan de voet van het kasteel (dat helaas niet te bezichtigen is), rechts afslaan, een andere weg in (bord 'Sentier de randonnée balisé'). Bij het gele bord 'Bosquet', rechtdoor gaan richting 'Les Escoufines'. Deze weg, die vrijwel vlak is, biedt uitzicht op de Gorges de l'Aiguebrun en komt bij de ingang van le Buoux uit op de D113. Rechtdoor blijven rijden tot het bord 'Les Escoufines'. (2: 466 m – 5,6 km ) De gele en rode bewegwijzering blijven volgen en rechts afdalen richting Sivergues. Na de D113 weer te zijn overgestoken, omhoog rijden naar de Bastide de Deyme, de smalle weg inslaan en deze volgen tot het gele bord 'Les Ramades". (3: 520 m – 7,2 km ) Vanaf dit punt kunt u even heen en terug rijden via een pad rechts (richting Sivergues ) tot bovenaan de rotswand om van het schitterende uitzicht op de rosten van Buoux te genieten. Via hetzelfde pad terugrijden. Rechts afslaan en de GR9 volgen tot "Chante Duc". Iets verder links afslaan richting Buoux. Via een smalle weg afdalen tot de D 113. Links afslaan het dorp in.
Pas op: bij de boerderij du Jas kunt u een kudde tegenkomen. Rijd langzaam om de beesten geen schrik aan te jagen.