Mountainbikeroute - Le Tour des Gardis LOURMARIN

la Provence à vélo

Deze zeer makkelijke route gaat rond de Colline des Gardis en leidt u naar de ruïne van het Château de Cadenet met uitzicht op het dorp: neem de tijd om dit kasteel te bezoeken en het mooie panoramisch uitzicht over de vallei van de Durance te bewonderen.

ROUTE: (211 m) Vanaf de parkeergarage van het stadion neemt u de D139 die voor het kasteel van Lourmarin langsgaat en u daalt af tot het kruispunt.
Steek de D27 over en volg de gele markeringen, ga rechtdoor. Beklim de weg en ga verder over een smal pad (negeer het bordje "privé-eigendom").
Rij rechtdoor totdat u uitkomt op de D943. (1: 241 m - 1,8 km) Sla rechtsaf en neem onmiddellijk het pad dat naar links omhoog gaat (let goed op het verkeer bij het oversteken van de weg).
Aan het einde van dit pad, slaat u een kleine weg in.
Vervolgens komt u bij een kruispunt, waar u de gele markering negeert: ga in plaats daarvan rechtdoor en volg het pad dat langs een kleine klif loopt.
Eenmaal op een groot plateau neemt u een klein stukje naar links om langs een wijngaard te lopen tot u een pad bereikt. (2: 260 m - 4 km) Steek een hek over en volg het pad dat verder leidt naar een kleine weg.
Eenmaal aangekomen op een grote vlakte buigt u af naar links om langs de wijngaard te fietsen totdat u een pad bereikt. (2: 260 m - 4 km) Fiets langs de afbakening en volg het pad dat verderop uitkomt op een kleine weg.
Sla linksaf deze weg in (u kunt de gele markeringen weer volgen).
Aan het begin van een afdaling, bij het gele bord "Les Fourques", gaat u rechtdoor richting Lourmarin. Als de weg naar links draait, neemt u het gemarkeerde pad dat recht omhoog gaat (vrij steile doorgang).
Bij de volgende kruising neemt u het kleine weggetje links. Aan het eind van de rit gaat u verder op de ingeslagen weg. Deze draait onmiddellijk naar links om midden door de wijnstokken te gaan (de gele markeringen zijn soms niet goed zichtbaar). (3 : 258 m - 6,8 km) Bij aankomst aan de rand van het bos (verlaten portaal aan de rechterkant) neemt u de weg naar links langs de wijngaard en het bos en volgt u de bewegwijzerde route niet meer.
Sla bij het kruispunt rechtsaf. Ga na een kort vlak stuk naar beneden een weg op. Ga naar links (volg de gele bewegwijzering tot aan Lourmarin).
Iets verderop, op het kruispunt, neemt u de weg naar rechts. Na 150 m, verlaat u deze weg om rechtdoor te gaan op een pad dat uitloopt in een pad (kleine afdaling). Ga vervolgens over een geasfalteerde weg naar beneden fiets naar de D943 aan de ingang van Lourmarin (rotonde). Schiet dwars door het dorp en terug naar de parkeerplaats.
Info Ontdekking: mis vanaf punt 2 de ruïne van het Château de Cadenet (heen en terug aan de rechterkant); hiervandaan heeft u prachtig uitzicht op het dorp.

Route uitgezet door de Algemene Raad van Vaucluse en VTopo http://vtopo.fr/vtt-vaucluse.html