Saint-Saturnin-lès-Apt

SAINT-SATURNIN-LÈS-APT - Du village aux aiguiers de Travignon

Favorite

De toeristische prestatie in Saint-Saturnin-lès-Apt :

Keer uw rug naar "Point Info" , dat naast het postkantoor en de apotheek ligt en sla links af. 50 m verderop moet u rechts afslaan naar Rue Victor Hugo. Sla links af naar Rue de La Combe en sla meteen weer links af. Klim via het steile kiezelweggetje naar de molen en loop naar het pad aan de rand van het plateau, dat naar rechts gaat. Ga daarna rechts af, steek de dam over, loop het Castrum in en sla links af naar de kasteeltuin. Ga om de kapel heen naar links. 1 - Tegenover het kruispunt moet u omhoog gaan. Ga verder naar rechts en loop omhoog tot aan het pad Gavaniols. Ga rechtdoor. Sla rechtsaf en ga vervolgens naar links over verschillende paden die op huizen uitkomen. Loop over een vlak gebied en ga naar de Aiguiers (in de rotsen uitgehouwen en met stenen gewelfde regenput die wordt gebruikt om afvloeiend water op te vangen) van Bessons. 2 - Loop rechts omhoog over een pad (let op: dit is ook een mountainbike-afdaling!). Bij de eerste kruising moet u naar links. Loop de weg over en ga rechts omhoog, voorbij de bocht en ga links omhoog over het eerste pad. Iets hoger moet u een pad verlaten en rechts afslaan naar een rotsachtige berm. Ga naar het uitkijkpunt en beklim de bergkam naar het oosten (wegbewijzering is niet echt duidelijk). Vervolgens komt u aan bij een kleine aiguier. Ga verder naar rechts en loop naar de oriëntatietafel (de wegbewijzering op de grond is niet zo duidelijk) en bereik de weg die naar de dom van Cluyer leidt (grensmarkering). 3 - Loop via het pad naar het noorden naar beneden, ga verder op het pad onder de dennen en kom vervolgens uit op het pad van La Liguière. Sla 150 m verderop rechts af en ga bij de Y-splitsing naar links over pad Cassette (privé doorgang!).Ga rechts om de boerderij heen (let op: slagboom) en bereik de lager gelegen weg. Sla rechts af (GR®). Na de aiguiers van Gayeoux moet u bij de splitsing naar rechts. Loop gedurende 400 meter naar beneden en verlaat het pad aan de linkerkant. 4 - Ga naar links (grensmarkering), beklim de hals van Travignon en daal af op de aiguiers van het bergopwaarts liggende gehucht. Daal rechts af op het pad vol keien en draai dan naar links. Steek de ruïnes van Travignon over, ga bij de uitgang van het gehucht naar rechts en daarna naar links om in de haarspeldbocht van het oude muilezelpad af te dalen. 5 - Loop naar links en vervolgens naar rechts (GR®). Ga naar beneden via het pad dat onderaan erg is uitgehold. Ga verder op de bodem van de vallei. Loop langs de rotskloof van La Cadière. Ga op het kruispunt "Puits du Geay" rechtdoor. Steek vervolgens de nauwe doorgang "Portes de Castor" over en ga rechtdoor. 6 - Zoek aan de rechterkant naar de eerste boomgaard aan de rand van het pad. Ga naar rechts, loop gedurende 100 m omhoog langs het veld en beklim het pad naar het bos Bois du Defens. Ga rechtdoor op het pad, loop naar beneden en ga aan het eind van het terrein met kreupelhout naar rechts. Gade Rue de Fontaine de Guby op naar rechts. Ga naar Chemin de Romanet en vervolgens naar Cours de la Liberté aan de linkerkant om terug te keren naar het centrum van het dorp.