Malaucène

Wandelcircuit - Les Rochers des Rams

Favorite

De toeristische prestatie in Malaucène :

Deze wandeltocht, halverwege de weg van Malaucène naar de top, komt dichtbij beschermde gebieden en biedt vergezichten op de noordelijke en zuidelijke hellingen van de Mont Ventoux. Afstand: 7 km - Hoogteverschil: 440 m - Duur: 2 ¾ uur - Bewegwijzering: geel en wit/rood - Vertrekpunt: uitzichtpunt op de weg van de Mont Ventoux
Het vervolg lezen
Belvédère (1 km ten oosten van Gîte forestier des Ramayettes)
Vanaf het uitzichtpunt (965 m. zicht op het dal van de Alazards, la Plate, le col du Comte, het dal van de Ouvèze en de Rhône, les Dentelles de Montmirail), 100 m lang via de berm van de weg naar boven lopen, dan het pad links nemen (onbeschut, als u achterom kijkt weids uitzicht op de vlakte van het Comtat). De weg komt uit op de D974 bij Les Rams.
De weg oversteken, het pad onderlangs nemen en dan de bosweg links. Deze voert weer naar boven naar de weg. Deze weg 300 m naar rechts volgen.
Vlak voor de grote parkeerplaats van Les Prés-de-Michel (1 144 m), rechts de bosweg inlopen, die eerst vlak is en dan begint te stijgen. Na 200 m, links het steile deel opklimmen. De weg rechts 70 m volgen en dan via het pad rechts 150 m naar boven lopen. De vlakke bosweg rechts nemen, het pad blijven volgen en dan weer een bosweg over 40 m. In de bocht via het pad rechts afdalen tot in een dicht bos (als u dit weer uitloopt, weids uitzicht op de Dentelles de Montmirail en de vlakte). Blijven volgen tot de Collet Rouge (1 045 m).
Het pad rechts volgen. Dit kronkelt over een bergkruin en daalt dan naar rechts af tot in de Combe de Malaval. Beneden in het dal aangekomen verder doorlopen tot aan het kruispunt van le Rocher-du-Midi (771 m).
Rechts via een pad vol stenen naar boven klimmen en boven aangekomen, dichtbij de Tête des Mines, rechtsaf gaan en naar boven lopen tot aan de weg, vlak voor de Gîte forestier des Ramayettes. Daar 300 m naar rechts lopen tot aan de bocht van les Ramayettes.
Het pad links inlopen. Dit komt weer uit bij de belvédère.