Avignon
Enchantement
Vrijdag 24 mei 2024 om 20.00 u.
Evenement in Avignon :
Symfonieconcert door het Orchestre National Avignon-Provence onder leiding van Débora Waldman, begeleid door violiste Geneviève Laurenceau.
De Toverfluit is een inwijdingsfabel en een bron van verwondering en opbouw. Al in de ouverture weerklinkt een drievoudig beroep op de vrijmetselaarssymboliek. En in slechts een paar maten - met name een duizelingwekkend fugato - komt Mozarts genie op zijn best tot uiting.
Geleidelijk herontdekken we het werk van de Britse componiste Guirne Creith (1907-1996). Haar Vioolconcert, dat in de vroege jaren 1930 werd geschreven en een serafisch langzaam deel bevat, brengt een grote verscheidenheid aan sferen en sonoriteiten samen. Het is een waardige tegenhanger van de werken van Sibelius en de Russische school.
Schumanns Vierde Symfonie onderscheidt zich door de cyclische vorm, gemarkeerd door de periodieke terugkeer van thematische motieven. De obsessieve thema's die er doorheen lopen versterken de stemming van de Rijnlandse Symfonie. De uitbarstingen weerspiegelen de instabiele persoonlijkheid van de componist.
Geleidelijk herontdekken we het werk van de Britse componiste Guirne Creith (1907-1996). Haar Vioolconcert, dat in de vroege jaren 1930 werd geschreven en een serafisch langzaam deel bevat, brengt een grote verscheidenheid aan sferen en sonoriteiten samen. Het is een waardige tegenhanger van de werken van Sibelius en de Russische school.
Schumanns Vierde Symfonie onderscheidt zich door de cyclische vorm, gemarkeerd door de periodieke terugkeer van thematische motieven. De obsessieve thema's die er doorheen lopen versterken de stemming van de Rijnlandse Symfonie. De uitbarstingen weerspiegelen de instabiele persoonlijkheid van de componist.
Contact
Opéra Grand Avignonplace de l'Horloge
84000 Avignon