Velleron

Sentier pédestre - Le Tour de Piégros

Favorite

De toeristische prestatie in Velleron :

Vertrek, in de schaduw van dennen, op ontdekking naar een terraslandschap met droog gestapelde stenen muren en vervolg uw wandeling door het bucolische landschap waar u zowel wijngaarden als kersenbomen aantreft.
Het vervolg lezen
Vertrekpunt: Velleron – parkeerplaats brug van Pichichi
Volg 5 km ten noorden van L’Isle-sur-la-Sorgue via de D938 rechts de Chemin de Pichichi naar boven (de borden vermelden: Randonnée pédestre) tot aan Velleron. Loop vanaf de parkeerplaats naar de brug van Pichichi. Steek deze niet over maar volg het kanaal aan de rechterkant tot aan de Pont des Arrayiès. Steek het kanaal over en volg
rechtdoor een brede bosweg naar boven. De weg, zo hier en daar vol keien, voert door een pijnboombos. Voor het einde van de helling wijst een bord links op gerestaureerde "restanques"( muren van droog op elkaar gestapelde stenen). Loop om de ruïnes van Rouxel door wijngaarden en kersenbomen en vervolgens langs een omheining. Sla links af op een vlak gedeelte tussen wijn- en boomgaarden. Blijf op de hoofdweg die na twee haarspeldbochten het bos in voert. Eenmaal beneden, voorbij een wijngaard, neemt u links een weg door het dal van de Pumen waar het wemelt van de wijngaarden. Na 1 km bereikt u het kruispunt naast het landgoed van Foncevérane. Volg een weg naar links die eerst vlak is maar vervolgens naar een kleine bergpas klimt. De afdaling verloopt zacht glooiend temidden van eikenbomen. Eenmaal voorbij het circuit van de motorclub, volgt u het dal van Guilhaud. U komt bij het kanaal van Carpentras naar les Barrades. Steek een brug over en volg links het pad langs het kanaal. U komt voorbij een eerste brug, vervolgens voorbij bruggen van la Raffinade, la Falèche, les Endioussas en uiteindelijk bij de Pont de Pichichi, eindpunt van de wandeling.