Cavaillon

Voie romaine et Colline Saint Jacques

Favorite

De toeristische prestatie in Cavaillon :

"1. Bij vertrek aan de top (parkplaats) volgt u bij de houten paal het wandelpad links van de parkeerplaats. U loopt ongeveer 200 meter door het kreupelhout en gaat een houten trap af aan de rechterkant van het rotsachtige voorgebergte. U begint naar het dalletje af te dalen. (Als gevolg van de brand in 2008 is het kreupelhout aangetast). 2. Er volgt een lichte klim pal op het noorden bij het bereiken van het bovenpad na het verlaten van het lager gelegen dalletje. Richting het westen zijn er enkele houten dwarsliggers en is er een geleidelijke klim. U ziet 2 hoogspanningsmasten, u loopt tot de laatste en gaat rechtsaf. U neemt dan een afdalend en breder pad naar een bos met dennen en groene eiken. 3. Bij het kruispunt gaat u, in de bocht, linksaf, bij de tweede bocht linksaf met daarna een klim op 50 meter rechtsaf. Blijf op het pad, u bereikt dan de heuvel. (Rode bewegwijzering) Vanaf de parkeerplaats steekt u de weg over om weer het pad door het bos tot de borden met ‘Grottes’ (grotten) te volgen. 4. U blijft klimmen. Na een houten trap neemt u rechtsaf een uit de steen gehouwen trap. Oranje leuning met kabels. Uitkijk op de Alpilles. Let op de afgrond!!! U loopt terug, gaat verder op het pad, loopt tussen de poten van de hoogspanningsmast en daalt naar het noorden af. Uitzicht op de Dentelles de Montmirail. Het pad loopt omhoog naar de heuvel aan de rechterkant. Steil stukje over 30 meter. Bovenaan links afslaan en afdalen. 2 zuilen op het pad (Romeinse Weg). Sporen van de strijdwagens in de kalksteen. 5. U zet de klim voort en steekt de weg over om de parkeerplaats te bereiken."