Sablet

Sablet / Sablet

Parking

Balisage

Afdelingspalen bij elke splitsing van paden, delen van de route die zijn ontleend aan de GR4 en de GR de pays des Dentelles de Montmirail.

profil altimétrique

Pygal5005001000100000300030007000700011000110001500015000Distance (m)Altitude (m)

Traces GPX

Favorite

De toeristische prestatie in Sablet :

Ontdek een ontroerende plek, een van de oudste overblijfselen van de kerstening van de regio, waar nonnen die zich hadden teruggetrokken in de "woestijn" werden verdreven door het woeste water.
Het vervolg lezen
Op deze route passeer je versterkte dorpjes op hoge grond, dan duik je een diep ravijn in dat leidt naar de oude abdij van PREBAYON, voordat je weer uitkomt in het licht en de wijngaarden, tegenover de Mont Ventoux!

Vertrekpunt: parkeerplaats Sablet
1) Neem de Chemin du Stade en sla bij de begraafplaats linksaf de D7 op.
2) Volg de D7 tot aan de kapel van St Roch. Neem de Chemin des Combes en sla linksaf. Ga bij de kruising naar rechts en volg het grindpad. Dit leidt naar de kruising van Jacquette.
3) Ga linksaf het onverharde pad op in de richting van Séguret.
4 Neem bij het Grand-Font kruispunt de kleine weg rechts. Ga bij de boerderij Constant linksaf het pad door het bos op en vervolgens de weg omhoog. Steek de pas over en begin de afdaling. Houd rechts aan en volg het grindpad tegenover St-Amand. Wanneer je vlak bent, bereik je de kruising van Didoulette.
5 Neem het pad links voor 250m tot aan de splitsing Côte-Chaude.
6 Neem het pad aan de rechterkant. Het slingert zachtjes omhoog door de vallei naar Prébayon. Steek de brug niet over, maar ga 30 m verder naar links om de ruïnes te bereiken (bord met uitleg).
> Korte optie: (14 km; 3u30): om de klim te vermijden, keer je terug naar Côte-Chaude.
7 Klim naar het oratorium op de top van de ruïnes en vervolgens steil omhoog naar het kruispunt Grande-Montagne.
8. Neem het pad links. Neem bij de splitsing Planes het pad links. Het leidt omlaag naar de kruising Côte-Chaude.
9 Keer terug naar het kruispunt bij Dindoulette.
10 Ga recht naar beneden. Het verderop geasfalteerde pad leidt naar de bocht van Fontaine des Fées.
11 Vervolg de weg voor 300m naar de Font di Fades.
12 Neem het pad aan de linkerkant. Het maakt een bocht en gaat dan weer omhoog. Volg de weg naar rechts gedurende 50m en ga dan het pad naar rechts af. Ga bij de splitsing het pad links omlaag. Neem onderaan het pad rechts. Neem bij de splitsing het pad naar links. Neem onderaan het pad rechts. Ga bij de kruising linksaf de weg op en vind de begraafplaats. Sla linksaf om terug te keren naar de parkeerplaats.

Minder tonen

VOIR PLUS

Ga naar de route

openbaar vervoer

Met de bus, vanuit Orange of Vaison-la-Romaine, lijn Zou 904 (halte Route d'Orange)

toegangsweg

Vanaf Vaison la Romaine via de D977 (20 minuten)
Vanaf Orange via Camaret-sur-Aigues en dan de D23 (25 minuten)
Vanaf Avignon via Vedène, Monteux, Sarrians, Vaqueyras en Gigondas (45 minuten)

Onthoud

Wilt u een probleem op deze route melden? (bewegwijzering, onderhoud, gevaar…), laat het ons weten via Suricate: sentinelles.sportsdenature.fr
Toegangsbeperkingen voor de massieven
Respecteer de voorschriften voor het behoud van beschermde natuurgebieden - lees meer over toegangsbeperkingen voor de massieven tijdens periodes met een verhoogd brandrisico, van 15 juni tot 15 september.
Raadpleeg voor een, uitje de site