Le Beaucet

Wandelcircuit - La Fontaine de Saint-Gens

Favorite

De toeristische prestatie in Le Beaucet :

Saint Gens of de merkwaardige geschiedenis van een heremiet en bedevaartstochten. Het traject door smalle, ongerepte dalen (combes) versterkt de sfeer van mysterie, net als de terugtocht via de wonderbaarlijke bron en de kruisen. Afstand: 9 km - Hoogteverschil: 355 m - Duur: 3 uur - Bewegwijzering: geel - wit/rood – geel/rood Vertrekpunt: Ermitage St-Gens - Le Beaucet
Het vervolg lezen
Vanaf Ermitage Saint-Gens.Vanaf de Ermitage (370 m), de weg 250 m lang naar boven volgen tot in de Combe de la Fontaine (kruis, bidkapel).Links via de onverharde weg tot aan de kruising van Lou Planestèu (421 m) naar boven lopen. De weg vervolgen naar rechts en afdalen via de smalle weg van Clapeyrouse (‘plaats bezaaid met stenen’). Bij de boerderij via het pad links, die de grote bocht afsnijdtt, naar boven lopen tot aan het kruispunt van Carroufra (‘de gebroken rots’).De smalle weg rechts nemen iets onderaan de Lauzes (‘plaats bezaaid met platte stenen’) tot aan de boerderij van La Vachère. Links de weg inslaan die overgaat in een pad. Rechtsaf gaan en links door de Combe de Mayaud (een persoonsnaam). Op de hoogvlakte tot aan het kruis van Le Jas-d'Esprit (631 m).De bosweg rechts inslaan.Bij La Plaine (632 m; ten zuidoosten liggen de boerderijen van La Pouraque, ‘de affodil’, tenzij het gaat om een soort put, de ‘posaraca’ of 'wielput') de bosweg rechts inslaan en doorlopen tot aan de kruising van Les Trois-Luisants (661 m; 'de glimmende rotsen').De weg rechts nemen. Deze versmalt, buigt af naar rechts, loopt naar beneden, voert door een gebied met neergestorte stenen en komt aan bij de bron van Saint-Gens (bidkapel).Achter de bidkapel voert het pad tot aan een kruis (uitzichtpunt; 20 min. heen en terug).Doorlopen naar beneden terug naar de Combe de la Fontaine.Via de weg teruglopen naar Saint-Gens.Les Monts de Vaucluse à pied – Uitg. FFRP 12,50 euro