Sault

Wandelcircuit - Le Bois du Défends

Favorite

De toeristische prestatie in Sault :

Het reservaat van de landsheer – waar het verboden was kuddes te weiden – herinnert eraan dat het mooiste hout uit het koninkrijk, gebruikt om de vloot te bouwen onder Minister van financiën Colbert, uit deze bossen afkomstig was. Afstand: 7 km - Hoogteverschil: 115 m - Duur: 2 uur 20 - Bewegwijzering: geel en wit/rood - Vertrekpunt: paardenrenbaan van Le Défends Sault
Het vervolg lezen
Vertrek vanaf het hippodroom van Le Défends Sault
Vanaf de renbaan het stenige pad naar het noordwesten nemen (uitzicht op de Mont Ventoux), Le Défends voorbij lopen (804 m; deze benaming komt van het Provençaals ‘Grand Devens’ wat betekent ‘bos waarvan het gebruik gereglementeerd is en verboden voor vee) en het pad volgen tot aan het kruispunt Roumane (805 m; naar de naam Roman).
Rechts het stenige pad volgen, het kruispunt van La Rouyère voorbij (816 m; genoemd naar ‘roièra’ wat betekent ‘bos van witte eiken’) en naar de Col de Mougne klimmen (826 m) via het pad rechts. Het eerst pad rechts 200 m volgen, het pad links 80 m tot voor de Aven du Défends (816 m). Rechtdoor gaan en dan het brede pad rechts nemen tot aan het kruispunt Loutar-du-Loup (809 m; 'plaats waar de wolf zijn leger heeft').
He linkerpad nemen dat uitkomt op de D 950, bij L'Ermitage. De weg ovesteken en naar links volgen om vervolgens via het eerste pad rechts af te dalen. Het beschrijft een grote lus en bereikt het ravijn van Curni (762 m). Links de landweg volgen die eerst vlak is en dan omhoog loopt tot de Trou de l'Eimine (793 m; grote opening links, in feite een gedempte karstpijp; ‘émine’ is een oude vlaktemaat van ongeveer 900 m²).
Dezelfde richting uit blijven lopen en via het stenige pad afdalen naar het bos van Les Pourraches (751 m; porracha betekent ‘affodil’, tenzij het verwijst naar een bepaald soort put, de posaraca of ‘wielput’). Het pad naar beneden volgen, de dalweg oversteken (rechts een schiettent) en via de bosweg 200 m naar boven lopen tot aan Mougne (776 m).
Dezelfde richting blijven volgen, de D 950 oversteken en naar het vertrekpunt teruglopen.