Mountainbikecircuit - Tour des Dentelles LAFARE

la Provence à vélo

Tijdens dit circuit, zonder noemenswaardige moeilijkheid, kunt u de Dentelles in al zijn aspecten bewonderen. Vanuit de beroemde wijngaarden heeft u een mooi zicht op de noord- en zuidzijde van de bergwanden. Aanbevolen halteplaatsen: de Tour Sarrasine, de kapel St-Christophe en de watervallen van Lafare.

ROUTE:
(157 m ) Vanuit het centrum van het dorpje Lafare, het weggetje richting "chapelle st Christophe" inslaan en langs een parkeerplaats rijden bij de watervallen van Lafare.
De weg stijgt tamelijk abrupt en loopt voor de St Christophe rots met zijn kapelletje langs. De weg blijven volgen.
Deze gaat over in een onverharde weg en loopt langs een wijnbouwbedrijf. na een flinke steile helling bereikt u de Col du Cayron. (1.: 396 m - 4,5 km ) Vanaf de col du Cayron doorrijden richting Col d’Alsau.

De onverharde weg gaat nu dalen en voert u voor de Tour Sarrasine langs voordat hij uitloop op een vrij scherpe bocht naar beneden en een plek met wat asfalt. Even verder een onverharde weg naar links nemen (houten bord). (2: 286 m – 9 ,3 km ) Bij een wijngaard aangekomen, naar rechts zodra u de eerste weg tussen twee wijngaarden ziet.

U komt uit op een smalle weg die u naar links volgt. De weg wordt onverhard en even voor de parkeerplaats die toegang biedt tot de "Clapis" is hij weer geasfalteerd. De weg blijven volgen.
Deze daalt af tot de D90 die u links inslaat om naar het dropje Lafare te klimmen.